logo black

Aso Guest house
Cotton Club Cottage

よくご質問いただく内容をQ&A形式にまとめました。

We have compiled the frequently asked questions into a Q&A format.

チェックインとチェックアウトの時間は何時ですか?

What are the check-in and check-out times?

  • チェックイン時間:16:00〜
  • チェックアウト時間:〜11:00
  • Check-in time: From 16:00 onwards
  • Check-out time: Until 11:00

駐車場の利用方法や料金について教えてください。

Could you please provide information about parking usage and fees?

  • 敷地内にある屋外駐車場は宿泊者の方は無料で利用いただけます。
  • 10台以上停められる広い駐車場です。
  • Outdoor parking is available free of charge for guests.
  • It is a spacious parking lot with space for more than 10 vehicles.

無料Wi-Fiの提供はありますか?

Is free Wi-Fi available?

  • 各部屋とキッチンスタジオにて無料で快適に利用できます。
  • Free Wi-Fi is available in each room and the kitchen studio for comfortable use.

朝食は提供されますか?料金はどのくらいですか?

Is breakfast provided? How much does it cost?

  • 朝食の提供は現在行っておりませんが、キッチンスタジオにて自炊が可能です。
  • Currently, we do not offer breakfast service, but you can use the kitchen studio for self-catering.

部屋には冷暖房設備はありますか?

Are there heating and cooling facilities in the rooms?

  • 各部屋にはエアコンを設置しております。
  • また、冬の時期は灯油ファンヒーターを追加設置いたします。
  • Each room is equipped with air conditioning.
  • Additionally, during the winter season, kerosene fan heaters are provided.

ペットの同伴は可能ですか?

Can I bring my pet?

  • 基本的にはペットの室内への入室はご遠慮いただいておりますが、盲導犬に限り室内でも大丈夫です。
  • それ以外のペットについてはテラス又は駐車場の屋外で、騒音などで近隣の迷惑にならないようにしていただいた場合は同伴可能です。
  • While we generally do not allow pets indoors, guide dogs are permitted inside.
  • However, they may accompany you in the terrace or parking area as long as they do not cause disturbance or noise to the neighbors.

近くに観光スポットやレストランはありますか?

Are there any nearby tourist spots or restaurants?

  • ACCESSのページをご覧ください。
  • Please refer to the ACCESS page.

宿泊施設内でのランドリーサービスはありますか?

Is there a laundry service available within the accommodation?

  • 施設内にランドリーサービスはありません。
  • 宿から3.9km(車で5分)の場所にコインランドリーがございますのでご利用ください。
  • There is no laundry service available on-site.
  • There is a coin laundry located 3.9km (5 minutes by car) from the cottage.

部屋の清掃はどのように行われますか?

How is room cleaning performed?

  • 清掃はスタッフの室内入室のトラブルの観点から基本的に滞在中は行っておりません。
  • しかし、お客様との同意のもとスケジールを調整し有料での清掃を行っております。
  • As a general policy, we do not enter the rooms for cleaning during your stay to avoid any inconvenience.
  • However, with your consent, we can schedule and provide paid cleaning services.

予約のキャンセルポリシーはどのようになっていますか?

What is the cancellation policy?

  • キャンセル料は以下の通り頂戴いたします。
  • チェックイン日の7日前から当日まで:宿泊料金の100%(自社HPより予約の場合。予約システムにより日程が多少前後しますのでご確認ください)
  • The cancellation fees are as follows:
  • From 7 days prior to the check-in date until the day of check-in: 100% of the accommodation fee (may slightly depending on the reservation system if booked through our website).

クレジットカードの支払いは利用できますか?

Can I pay with a credit card?

  • VISA・American Express・Master Cardのご利用が可能です。
  • 予約時にクレジットカードにて宿泊料金をお支払いいただく形をとっております。
  • We accept VISA, American Express, and Mastercard.
  • The accommodation fee is charged to your credit card at the time of reservation.

子供の料金やファミリールームの利用について教えてください。

What are the charges for children? Can I use a family room?

  • 子供と大人料金の区別はしておらず、一人当たりの料金をいただいております。
  • 施設内にファミリールームの設置はありませんが、テーブルと椅子のスペースを各部屋に設けていますので、プライベートな時間を過ごすことができます。
  • There is no distinction in charges between children and adults. We charge per person.
  • While there are no dedicated family rooms, each room is equipped with tables and chairs, allowing you to have private time.

禁煙ルームや喫煙可能なエリアはありますか?

Are there smoking and non-smoking areas?

  • 各室内は禁煙にさせていただいております。テラスや庭での喫煙をお願いいたします。
  • 事前にお伝えいただければ灰皿を準備いたします。
  • Smoking is strictly prohibited indoors. Please smoke in the terrace or garden.
  • If you inform us in advance, we can provide ashtrays.

ベッドの種類や枕の選択肢はありますか?

Are there options for bed types or pillow selection?

  • ベッドや枕の選択肢はありません。
  • There are no options for bed types or pillow selection.

部屋には冷蔵庫や電子レンジが備わっていますか?

Are there refrigerators and microwaves in the rooms?

  • 各部屋には小さな冷蔵庫を設置しています。
  • また、キッチンスタジオには食材を保存できる家庭用サイズの冷蔵庫と電子レンジ、トースターなど完備しています。
  • Each room is equipped with a small refrigerator.
  • The kitchen studio is fully equipped with a household-sized refrigerator, microwave, toaster, and other facilities for storing and preparing food.

宿泊施設内でのアクティビティやイベントはありますか?

Are there any activities or events within the accommodation?

  • アクティビティについては道具をレンタルいただき、以下の内容がご利用いただけます。
  • ・BBQレンタル
  • ・焚き火レンタル
  • ・ハンモックレンタル
  • ・電動バイクレンタル
  • イベントが開催される場合はブログにてご案内させていただきます。
  • You can rent equipment for various activities, including:
  • - BBQ rental
  • - Bonfire rental
  • - Hammock rental
  • - Electric bikes rental
  • Information about events will be provided through our blog if any are scheduled.

バリアフリーのアクセスや設備はありますか?

Is there wheelchair accessibility or facilities?

  • バリアフリーの設備はございません。
  • 建物は平家ですが、室内への入室には段差があります。
  • There are no wheelchair accessible facilities.
  • Although the building is single-story, there are steps to enter the rooms.

プライベートバスルームや共用バスルームはどのようになっていますか?

How are private and shared bathrooms arranged?

  • コテージには2部屋あり、それぞれの部屋にプライベートバスルームが併設されています。
  • プライベートバスルームにはシャワー、洗面所、トイレ(ウォシュレット付)があります。
  • There are two cottages, and each room has a private bathroom.
  • The private bathrooms include a shower, washbasin, and toilet (with bidet function).

シャトルサービスや交通手段について教えてください。

What about shuttle services and transportation options?

  • シャトルサービスは行っておりません。
  • 阿蘇の観光を行う場合は車での移動をおすすめします。
  • 公共交通機関を利用して宿に来ることもできます。詳しくはACCESSをご覧ください。
  • We do not provide shuttle services.
  • If you plan to explore Aso, we recommend traveling by car.
  • It is also possible to reach the cottage using public transportation. Check ACCESS page.

宿泊施設の予約方法や問い合わせ先はどこですか?

What is the reservation method and contact information for the accommodation?

  • 予約の場合はこちらからご予約ください。
  • お問い合わせは下記メールアドレスにお願いいたします。
  • cottonclubcottage@gmail.com
  • ※電話番号をHPに記載しておりますが、ガイドで山に行っており電話に出られない時も多々あるので、メールにてお願いいたします。
  • For reservations, please book through the following link: https://www.beds24.com/book-cottonclubcottage
  • For inquiries, please contact us at the following email address:
  • cottonclubcottage@gmail.com.
  • Although we have a phone number listed on our website, please note that if I am out on a guide, I may not be able to answer the call.